13 oktober, 2011

Pioner


Pionen hör utan tvekan till min favoriter. Den spelar liksom i en annan liga än de andra och är så sagolikt vacker med dess stora omfamnande blomblad. Jag hade den högst upp på min önskelista till mitt eget bröllop och blev så fantastiskt glad då min florist trotsade den spanska värmen och hade med några pioner i min bukett.





Tyvärr kan jag själv inte på något sätt briljera med några floristkunskaper. Jag är dålig på att veta i vilka förhållanden som blommorna trivs som bäst och veta exakt rätt säsong för de olika sorterna. Därför fick min florist välja ganska fritt bland blomsorterna i färgerna vitt, rosa och svagt grönt. Pioner och brudslöja var mina enda önskemål och för att det inte skulle bli några missförstånd om min smak visade jag henne även ett antal bilder på buketter som jag sparat.
Jag blev otroligt nöjd med buketten och hennes val av blommor och är mig själv evigt tacksam för att jag inte bestämde mig för att ge mig på det där jobbet själv.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar