30 januari, 2012

Pappersblommor på bröllop


Fastnade för detta bröllop som var speciellt på många sätt. Bröllopsparet, Nata och Jess, ville ha ett bröllop som speglade dem som personer. Traditioner lades åt sidan och de formade sitt bröllop utefter dem själva. Det viktigaste, både för dem själva och med tanke på deras gäster, var att ha roligt och att det skulle vara en riktigt bra fest. 
Dessutom var deras önskemål att inte lägga alltför mycket pengar på bröllopet vilket de tydligen lyckades riktigt bra med. Brudparet har planerat och gjort det mesta själva. Något som de däremot inte ville pressa budgeten på var fotograferingen. Och där kan jag verkligen hålla med dem, att få sin stora dag förevigad på kort är verkligen värd sin peng! 






Dessa pappersblommor är ju verkligen underbara. Nog för att jag gillar riktiga blommor men det här var ett roligt alternativ. Om man nu vill skära ner på kostnaderna och inte kan binda en bukett själv kanske man ändå kan åstadkomma en blomma med pyssel. Om det är någon som vill göra en liknande blomma finns beskrivning här >>> 




Vigseln var för de närmaste bland familj och vänner. Tycker verkligen om hur de använder sig utav de vackra paraplyerna. Givetvis har de ju sin funktion mot regn eller mot den varma solen men de är även väldigt vackra att ha även som dekoration. Liknande paraplyer hittar ni här >>> 







Deras tema för bröllopsfesten var "Til death do us Party" och på kvällen kom drygt 100 gäster till deras fest. Där möttes de av en underbar buffé som verkligen ser vacker ut och som säkert smakade lika gott som det ser ut.





Det största DIY projektet inför bröllopet var fotoautomaten. Jag har skrivit om denna riktigt roliga idé tidigare. Se här >>>


Tavlan på bilden ovan är ett roligt alternativ till gästbok. Låt alla gäster göra ett fingeravtryck i trädet och det blir en vacker tavla att spara. 






Bilder från Green wedding Shoes

2 kommentarer:

  1. Hej. Älskar att kika in här för att få inspiration till mitt eget bröllop. Och när du skrev här om papperblommor vill jag bara tipsa om att jag ska göra mig en kristallbukett.
    har hittat massor av fina buketter och även en bra sida som visar hur man gör dom: http://offbeatbride.com/2010/02/crystal-bouquets

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Weronica! Kul att du tycker om min blogg och tack snälla för tipset om en kristallbukett. Låter riktigt snyggt och häftigt. Har du gjort din bukett redan?
      Tycker det är så kul med detaljer som sticker ut lite från det vanliga!!!
      /Jenny

      Radera