14 november, 2013

Glöggfest


Snart går vi in i december och har därmed advent, lucia, jul och nyår att se fram emot. Många dagar och tillfällen att fira och kanske det även finns lite tid över att bjuda hem vännerna på glöggfest? 
Alla har vi mycket att göra i december så håll det på en lagom nivå som inte kräver alltför mycket tid och engagemang från dig. Bjud på glögg och lite tilltugg med lite julmusik. Se det som en lugn och mysig kväll tillsammans mitt i all julstress. 



Kakfat är alltid användbara, både vid tårtkalas, buffé eller mingelfester. Man behöver nödvändigtvis inte ha enbart ätbara saker på kakfatet, utan blanda gärna med exempelvis juldekoration eller blommor. 




Jag har köpt massvis med snapsglas billigt på loppis och använder dessa glas till glöggen i detta fall. De är även fina att ha som små vaser och sprida ut på ett dukat bord. Det gör inte heller något om man har glas i olika storlekar och modeller, tvärtom det blir desto charmigare!


I svart/vita bakformar har jag lagt lite godis. Var dock tydlig i inbjudan att det inte bjuds på mat vid en sådan här bjudning så att inte gästerna blir besvikna...


Bordet är dukat med en vit linneduk. På den har jag lagt wellpapp som en löpare mitt på bordet och ovanpå den har jag en mdf-skiva som jag målat med griffeltavelfärg. Hela den här skivan får i det här fallet agera som en enda stor uppläggningsbricka. Lätt att torka av och till nästa fest kan du exempelvis ha den stående mot en vägg och skriva upp kvällens meny.


Pepparkakor finns på ett fat men även som en del utav dukningen.




Linneservetter med en liten bit wellpapp som servettring. 


Papperssugrör används i det här fallet som klubbpinnar. 



Produkter på bilderna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar